English

Niekuomet neprisiriškite prie savo tikslinės auditorijos

Pažangiausia šių metų rinkodaros gudrybė
Nuotraukos autorius -  Leszek Paradowski

Jeigu jums teko dalintis vienu stogu su savo partneriu prieš ir po vedybų, turbūt pastebėjote komunikacinį pokytį. Kai kurie smulkūs pasikeitimai įvyksta jau pirmąją vedybinę naktį, o kitų įsigalėjimas užtrunka ištisas savaites ar net mėnesius, tačiau visvien išlieka neišvengiamas.

Štai dar vienas pavyzdys: galbūt jums teko susidurti su bendradarbiu – eiliniu pažįstamu, biuro draugu, - kuris buvo netikėtai paaukštintas. Labiau įsigilinę į situaciją, suvokiate, jog jūsų bendravimas po paaukštinimo įgavo kitokį atspalvį, ar ne?

Šiuos du pavyzdžius jungia sustiprėjęs sąmoningas apsisaugojimo nuo potencialių pavojų, supančių subjektus, instinktas. Ankstesnieji tikslai pasikeičia, o požiūrį nuspalvina bemaž priešingos spalvos; staiga subtilios, abstrakčios, sudėtingos, retai praktikoje pritaikomos temos atsiduria  už komunikacijos ribų. Kitaip tariant, bendravimo turinys susikoncentruoja ties praktiškumu ir – dar svarbiau – „suprimityvėja“.

Verslui bręstant, komunikacinė strategija dažnai banalėja

Šis procesas – ne tik žmonių, bet ir kitų sudėtingų, juslėmis apdovanotų organizmų problema, kuri tampa ypač aktuali organizacijų ir verslo įmonių atveju. Kol verslas „jaučiasi“ ganėtinai nebrandžiu ir nesaugiu – prieš tvirtai atsistodamas ant kojų, - jis atlieka intelektualaus pašnekovo vaidmenį ir noriai pateikia potencialiems klientams detalią ir išsamią informaciją (pavyzdžiui, baltąją knygą). Pradiniame veiklos etape besisteigiantis verslas į galimus investuotojus žvelgia kaip į potencialią pačios įmonės dalį; tokiu požiūriu grįsta komunikacija pasižymi didžiulėmis pastangomis su investuotojais užmegzti abipusį, lygiavertį ir kiek įmanoma intelektualesnį santykį. Bendraudamas su investuotojais, ankstyvosios stadijos verslas neleidžia sau paskubomis prieiti prie išvados, jog jis kreipiasi į idiotus. Jis nesupaprastina savo kalbos, nesinaudoja banaliais ir vulgariais triukais, mėgindamas adresatą įtikinti ar juo manipuliuoti, baiminasi įžeisti potencialų klientą ar partnerį primityviomis bei tiesmukomis reklamomis.

Kita vertus, rinkoje įsitvirtinusios verslo įmonės, pajutusios nepriklausomybės skonį, nebekelia savo rinkodaros komunikacijai tokių aukštų reikalavimų ir nusirita iki reklaminių šūkių, supaprastintų tekstų, apgaulingų nuotraukų ir kito į idiotus orientuoto turinio.

Dažnai tokiu būdu nuleista minimalios intelektualinės kvalifikacijos kartelė atneša greitų teigiamų rezultatų. Neįžvelgtumėme čia problemos, jeigu ne viena nerimą kelianti aplinkybė – perėjimas prie pigios „bulvarinės“ strategijos neapsieina be nepageidaujamų padarinių. Jį visuomet lydi giminingos ligos ir nemalonus pašalinis poveikis. Ženkime žingsnį atgal ir žvilgtelėkime į turinio banalėjimo istoriją.

Pakantumas bendrojo turinio banalėjimui? Saugokitės iš už nugaros atsėlinančio reklamos blokavimo!

Šiais laikais „popsinis“, „bulvarinis“ ar „masinei kultūrai priklausantis“ internete platinamas turinys jau yra tapęs norma. Visgi prieš 157-erius metus, prieš pasirodant pigiems bulvariniams Beadle‘ų brolių romanams, padėtis buvo kitokia; Pandoros skrynia buvo atverta kartu su prieš 122-ejus metus rinkoje paplitusiais „Geltonojo vaikio“ komiksais. Kas sąlygojo šį pokytį? Leidinio subulvarinimas nepadeda iškovoti svarbesnio vaidmens pasaulinėje rinkoje ar privilioti naujus skaitytojus. Visos žmonių dėmesio atsargos jau yra užimtos; informacinis šlamštas internete dauginasi savaime, į pagalbą pasitelkdamas „like“ ir „upvote“ kultūrą, todėl bereikšmis turinys vertingąjį išstumia į paribius. Čia jo įtaka ir baigiasi.

Šis netikėtas primityvaus turinio populiarumo reiškinys nebūtų ėmęs mirtinu pavojumi grasinti vertingiems prekės ženklams bei sunkiai dirbantiems rinkodaros specialistams, jeigu įkandin jo nebūtų atsekęs reklamos blokavimas – pastaroji strategija taip pat nėra naujiena. Sunku atsekti vartotojų karo prieš reklamą ištakas, tačiau ši kova vyko jau 1950-aisiais metais, kai buvo išrastas nuotolinio valdymo pultelis. Praėjus septyniasdešimčiai metų, jau galime pasigirti visiškai automatizuotu internetinės reklamos blokavimu. Šiandien bemaž pusė visų interneto vartotojų naudojasi reklamos blokavimo paslaugomis, o žmonija jau stovi ant naujos dirbtiniu intelektu paremto reklamos blokavimo eros slenksčio.

Didžiausią pavojų kelia šių dviejų aplinkybių susidūrimas: banalus turinys susiremia su reklamos blokavimu, o jų kova tampa tobulos audros, vedančios tiesiai į mirties spiralę, priežastimi. Pamažu prekės ženklai ir jų ištikimiausi klientai atsiduria skirtingose vienas su kitų kariaujančių pasaulių pusėse. Pirmieji yra prilyginami kvailoms strategijoms, populiariajai muzikai ir pajuokos tevertoms reklamoms, o sveiką protą išsaugoję žmonės renkasi laisvę nuo reklamos, ją iškeisdami į mokamas vertingo turinio prenumeratas.

Skaitmeninės rinkodaros, o ypač jos programavimo lygmens, atveju, verslo elito pasisakymai apie šią dvigubą problemą pasižymi prieštaringumu, tačiau įmonių įgyvendinami veiksmų planai verčia daryti išvadą, jog vyrauja atsiskyrėliškos nuotaikos, neigiančios bendrą „Google“ pavyzdžiu sekančios metapramonės būklę, į paviršių iškilusią per pastarąjį dešimtmetį. Kai kurie rinkos veikėjai antikrizines koalicijas laiko „atgyvenusiomis“, kiti kritikuoja konkuruojančių įmonių kovojamus brangius, pralaimėjimui pasmerktus karus, bet didžioji dalis visgi koncentruojasi ties vidaus politika.

Reklamos blokavimas pasižymi vienu netikėtu šalutiniu poveikiu, kurį galite sėkmingai panaudoti savo verslo tobulinimui

— Mano tinklalapis neprekiauja reklamos paslaugomis, o mano verslas šiuo metu nemėgina pritraukti investuotojų. Ar vis vien galiu gauti naudos iš programinės  reklamos atblokavimo įrangos bei modernios santykio su investuotojais strategijos?
— Atsakymas į abu jūsų klausimus yra „taip“.

Drąsiam ir ryžtingam rinkodaros specialistui reklamos blokavimo krizė gali suteikti papildomos motyvacijos ir naujų galimybių. Jau atsekėme problemos šaltinį bei įvardijome jos esmę, tad galime teigti, jog yra bent viena priežastis nudžiugti. Statistika patvirtina, kad tokia padėtis turi ir šviesiąją pusę. Pats reklamos blokavimo įrangos naudojimo faktas iš vartotojų minios išskiria pažangų klientą. Pastaraisiais metais rinkoje pasirodė daugybė specialių analitinių programų, vadinamų reklamos atblokuotojais ar kontrblokuotojais, kurios suteikia galimybę tokius klientus aptikti ir stebėti jų naršymo įpročius. Įdiekite vieną iš šių programų į savo kompiuterį ir įsitikinsite, jog visuose visuomenės sluoksniuose reklamos blokavimo naudojimas sąlygoja pagrindinių vartotojų naršymo indikatorių augimą – kyla apsilankymų skaičius bei aplankytų skirtingų puslapių rodiklis, ilgėja lankymosi laikas ir t.t. Svarbu suprasti, jog šis faktas neturi nieko bendra su kokybiškesne reklamas blokuojančio vartotojo naršymo patirtimi.

Spėju, jog savo tinklalapyje netalpinate reklamų, nes didžioji verslo įmonių dalis tuo neužsiima.

Daiktų naudojimas ne pagal paskirtį dažnai veda prie atradimų

Turbūt nustebsite sulaukę patarimo naudoti programinę reklamos atblokavimo įrangą tinklalapyje, kuris neprekiauja reklamos paslaugomis – tačiau kodėl jums tai turėtų rūpėti, jeigu tokia strategija leidžia jums tiesiogiai pasiekti intelektualiausius potencialius klientus? Dažniausiai atblokavimo programa pasitinka reklamas blokuojantį vartotoją standartine žinute, informuojančia, jog „pastebėjome, kad naudojatės reklamos blokuotoju – apsvarstykite keletą aplinkybių...“, o po jos seka tolimesni veiksmai. Galite rinktis iš daugybės galimybių, pavyzdžiui, kitokio turinio pateikimo vartotojui, įprasto teksto išvis nematysiančiam arba matysiančiam jį neryškų ar ribotą, ir t.t. Niekas nestabdo jūsų nuo tokio paties scenarijaus panaudojimo, nes „bausmės“ čia nėra taikomos. Priešingai, naudodamiesi reklamos atblokavimu, tokiems vartotojams galite pasiūlyti specializuotą, pažangesnį, aukštos kokybės turinį.

Pagrindinė programinės reklamos kontrblokavimo įrangos funkcija – tai grįžtamojo ryšio išgavimas, tačiau ji gali būti naudojama ir kaip strateginis kitų, dar svarbesnių, tikslų įgyvendinimo įrankis. Įprastiniai internetinės informacijos platintojai pasitelkia šias programas naujo filosofinio vartotojų įpročių žodyno kūrimui, o verslininkai, neužsiimantys reklamos paslaugų pardavimu, jas gali naudoti siekdami pristatyti savo teikiamų paslaugų privalumus pažangiems klientams, kurie yra atsparūs idiotiškoms, jų intelektą žeidžiančioms taktikoms. Neprivalote pasikliauti vyraujančia tendencija ir tradicinę baltąją knygą ar išsamų verslo katalogą laikyti tik pasenusiu papuošimu.  

Nuolatiniams savo klientams turėtumėte skirti tiek pat, o gal net ir daugiau, dėmesio nei investuotojams - pirmieji bent jau nemėgina pasisavinti jūsų verslo. Tad jeigu pateikiate baltąją knygą potencialiems investuotojams, tokią pačią privilegiją turėtumėte suteikti ir įprastiniam klientui. Be to, ką tik išmokote naudotis paprasta gudrybe, leisiančia jums pastebėti tuos klientus, kurie baltosios knygos skaityti nesivargins.

Gyvename naujos internetinio turinio kartos eroje – šis kartų pasikeitimas įvyko greičiau nei vaikai tampa suaugusiaisiais, tačiau pakankamai lėtai, kad galėtumėme nubrėžti aiškią ribą tarp vienos ir kitos epochos. „Facebook“ ir „Twitter “ —  kompanijas, kurios greičiausiai taps šių laikų sinonimais ateities istorikų juodraščiuose – jau nugulė istorijos dulkės. Mes stovime ant naujos eros slenksčio ir privalome pagreitinti jos įsigalėjimą. Kaip galime tai padaryti? Ogi labai paprastai: sąmoningai ir kryptingai keldami savo kuriamo turinio kokybę.

Iš anglų kalbos vertė Erika Petravičiūtė

More Articles

July 12, 2017
Taigi, ar investicinis apartheidas baigėsi?

Ar šį chaotišką veržimąsi prie ICO turėtumėme priimti kaip naująją normą?

Read story
June 25, 2017
Galbūt jūs nesidomite „blockchain“ technologija,

BET JI NEABEJOTINAI DOMISI JUMIS

Read story
June 19, 2017
The Only Sunshine When ICOs are Grey

On the Relevance of adToken

Read story